Thursday, December 16, 2010

My Passion - Part 2

Filling the form, I just follow some people said, this course is easy to take and to get. Office Management and Technology, pasal keje2 pejabat kot.. no idea what is the study about..

Excited! To get a place in a university :) Never thought of that despite of my poor results.. But Alhamdulillah.. Rezeki Allah bagi... :)

Saya dapat belajar di luar negeri, hehe.. (luar negeri Selangor.. ;p) Buat pertama kalinya berpisah jauh dari mama abah, but I have my cousin studying there at that time, Sarah. Like I said, more to excited.. tak rasa takut sangat..

I'm a latecomer ;p Ini pengakuan yg sgt sincere. Malu, nak berubah.. hm.. Harap2 boleh.. huhu, so, my first class, kena duduk depan sebab datang lambat, setiap yang berlaku ada hikmah kan.. Saya percaya itulah titik tolaknya.. Orang cakap, duduk lagi depan, lagi banyak ilmu boleh dapat, so, setiap hari itulah tempat saya, kawan pun takde, tak berapa nak bercomunicate dengan orang, as a result, I have become, more focus.

Semakin score quiz ke quiz, test ke test. 3.60 GPA semester pertama. Anugerah Dekan. Saya pun tak sangka saya jadi pelajar cemerlang di Universiti :) (actually ramai lagi yang cemerlang, cuma saya ni, tak berapa hebat antara yang cemerlang.. ;p) 3.70 in the second semester, 3.50 3rd, 3.80 4th.. Semester kelima praktikal, just lulus or gagal sahaja, so, just carry forward the CGPA 3.6 something rasanya masa tu.. Tapi, biasa la.. makin lama, makin selesa, makin main. Saya mempunyai peluang cerah untuk dapat Anugerah Naib Canselor. Tapi, bukan nak salahkan kawan2, tapi memang seronok duduk sebilik dengan 2 orang classmate yang lain, pakat2 skip class sama2.. haha.. results.. 3.12 GPA for the final semester.. Melayang Anugerah Naib Canselor, tak dapat nak jadi orang yang ke-13 dalam diploma tu nak pakai selempang. (Ada 12 orang penerima Anugerah Naib Canselor Diploma saya tahun tu) I graduated my Diploma with 3.52 CGPA. Subjek OB (Organizational Behavior) dapat C. Banyak betul nak kena baca... Huhu.. Alasan.. ;p

With a quite good diploma results, I applied to change field for my Bachelor. Perasan pandai! Applied for Bachelor of Business Administration (Business Economics) in (still) UiTM. Bila orang tanya, saya jawab, "Tak nak jadi secretary dah, nak jadi boss pulak," (Office Management and Technology is mostly about becoming a secretary or a P.A, Personal Assistant). Rezeki jugak, Allah bagi :) saya dapat. Terus dapat pada hujung bulan November 2004 selepas tamat Diploma Oktober 2004 (Sempat lagi keje kat Mydin dalam 3 minggu).

Perasan sangat! Subjek tough2.. Langsung takde dapat A, kecuali subjek Mandarin, CGPA? 2.9 something... Frust toksah cakap... Strive gile macam daki gunung 95 darjah... tapi, ntahlah... dah jadi average balik.. - to be continued

No comments:

Post a Comment